RAWATAN CEREBRAL PALSY | NEURO HERBA

by Administrator
MALAYSIA Akupunktur, QI GONG, RAWATAN HERBA HERBAL UNTUK CP – CEREBRAL PALSY
:: KLIK SINI UNTUK LEBIH BANYAK VIDEO ::

email1

RAWATAN ALTERNATIF

Akupunktur dan Herba Cina adalah terapi-terapi semula jadi yang telah diguna pakai semenjak beribu tahun dahulu. Akupunktur adalah kompleks dimana rawatan bergantung kepada keadaan pesakit,dimana titik-titik rawatan akupunktur adalah berbeza walaupun mempunyai masalah utama yang sama. Tempoh masa rawatan juga berbeza bagi setiap individu.Rawatan ini merupakan satu kaedah menggalakkan sistem badan melakukan penyembuhan secara semula jadi dan meningkatkan fungsi.Kaedah akupunktur ini menggunakan jarum-jarum halus dan kadang-kaIa disambung kepada caj elektrik dengan tujuan mempengaruhi fungsi fisiologikal badan dan ianya merupakan kaedah yang selamat.

Akupunktur juga boleh digunakan bersama-sama dengan pembakaran tumbuh-tumbuhan tertentu, ini disebut moxibustion. Di samping itu,kaedah terapi non-invasif, yang disebut AKUPRESUR dan bekam (kaca,kayu atau logam) juga merupakan kaedah yang berkesan.

Disamping Akupunktur, herba saling berkait rapat dengan rawatan akupunktur.

Chinese MASTER telah mempunyai 140 TAHUN PENELITIAN dalam bidang ini.Dia yang mewarisi (GENERASI KEEMPAT) kepakaran dari nenek moyang dan telah melakukan lebih daripada 100 seminar dan melatih lebih daripada 100 pelajar dari seluruh dunia.kita berlatih dan menghasilkan Akupunktur, herba, qi gong, terapi makanan dan rawatan untuk phycology autistik. Sila lawati laman web kami “epilepsi dan autisme di bawah ini untuk mendapatkan maklumat lanjut.”

Definisi tradisional Qi (ENERGI) adalah energi vital dari setiap organisma hidup dan sumber dari semua gerakan dan perubahan di alam semesta. Ada lima fungsi utama Qi dan ditakrifkan sebagai:

(I) dorongan – yang merupakan pertumbuhan dan perkembangan tubuh.
(II) Pemanasan-mempertahankan kepanasan tubuh yang sesuai.
(III) Mempertahankan badan terhadap tekanan.
(IV) Mengawal darah dan cairan tubuh dalam tubuh.
(V) metabolisme Qi, darah dan cairan tubuh.

China menjelaskan Akupunktur sebagai Qi (pengaliran tenaga) melalui saluran dalam tubuh. Ada disebut meridian seperti sungai yang mengalir melalui tubuh dan menyekat aliran di bahagian lain. Suatu obstruksi atau penyumbatan atau kekurangan tenaga (Qi), darah dan wap air akan menyebabkan disfungsi dan akhirnya membawa kepada penyakit dan kematian.

Qigong adalah seni yang berorientasikan kesihatan yang melibatkan gerakan tubuh, yang boleh membantu mencegah dan merawat penyakit dan memberi kehidupan yang lebih baik. Latihan sendiri kebanyakannya mengambil masa dan sesuai untuk golongan yang telah berusia.Bagi mereka yang telah berusia dan mereka yang mempunyai penyakit Qigong amat bersesuaian.Kami juga memberi seminar mengenai rawatan herba,akupunktur dan hal-hal berkaitan dengan kesihatan.

PENYEBAB CEREBRAL PALSY

Tidak diketahui apa penyebab kebanyakan kes cerebral palsy, tapi kebanyakan kes yang dirawat hampir 75% mengatakan kesan daripada sesuatu perkara yang berkaitan dengan perayaan atau kematian. 60% data menunjukkan bahawa selama kehamilan ibu telah mempunyai beberapa bentuk pengalaman buruk atau ngeri atau pernah menghadiri sesuatu upacara.Tidak lupa juga penyebab kepada penyakit ini adalah disebabkan oleh masalah yang biasa dilalui semasa proses kehamilan dan kelahiran dimana pengambilan ubat secara berlebihan semasa hamil dan komplikasi yang berlaku semasa kelahiran.

Namun ia masih tidak dapat dikenal pasti, ia juga tidak dapat dikenalpasti apa yang menyebabkan cerebral palsy pada sebahagian besar anak-anak yang mempunyai bawaan CP. Apa yang dapat diketahui, anak yang berisiko tinggi untuk mendapat CP adalah kelahiran tidak cukup bulan, sangat kecil bayi dan tidak menangis di lima minit pertama selepas kelahiran.Biasanya bayi ini akan diletakkan dibawah pengawasan (ventilator) lebih dari 4 minggu dan salah satu penyebab juga adalah pendarahan di otak.Bayi yang memiliki cacat bawaan dalam sistem badan seperti jantung, buah pinggang, atau tulang belakang lebih cenderung mendapat CP dan mereka juga berkemungkinan mempunyai kecacatan pada otak.

Kejang atau sawan pada bayi yang baru lahir juga meningkatkan risiko CP. Tidak ada kombinasi faktor, yang selalu menghasilkan individu yang berfungsi normal. Bahkan bayi prematur kecil mempunyai lebih daripada 90 peratus kemungkinan tidak mempunyai cerebral palsy.

Sebaliknya, ada juga bayi yang kelihatan normal dan tidak mempunyai masalah semasa diperingkat awal,mempunyai masalah mental atau ketidakmampuan untuk menerima pembelajaran.

CEREBRAL PALSY SEMASA AWAL KELAHIRAN

Tidak ada sesuatu yang khusus, jika ianya berlaku selama kehamilan, semasa kelahiran, atau bayi,dan biasanya terjadi pada saat kelahiran atau selepas kelahiran). Hal ini tampaknya mengapa kejadian CP belum berkembang dan kemiskinan di daerah bencana di dunia, di mana angka kematian bayi sangat tinggi, adalah sama seperti di Eropah Utara, di mana angka kematian bayi adalah yang terendah.

Ini juga menjelaskan mengapa rawatan Obstetri moden, termasuk pemantauan dan peningkatan pembedahan (Cesarean), telah menurunkan kadar kematian bayi tetapi tidak cerebral palsy. Salah satu kajian besar, misalnya, telah menunjukkan bahawa lebih daripada 60 peratus daripada semua kehamilan memiliki minimal satu komplikasi, dan bahawa sebahagian besar komplikasi ini kerana tidak ada masalah. Sebagai contoh, 25 peratus daripada semua bayi yang baru lahir mempunyai tali pusat melilit leher mereka, dan 16 peratus melewati mekonium (sudah buang air besar pertama) pada saat kelahiran.

Ini “peristiwa kelahiran” dan pengembangan CP hanya memiliki korelasi kecil. Dengan kata lain, kemungkinan anak CP berkembang hampir sama apakah anak itu lahir dengan tali melilit lehernya atau tidak. Dari pandangan lain, bayi yang baru lahir dalam pemerhatian ini yang mempunyai skor Apgar sangat rendah (kurang daripada 3 di 20 minit) mempunyai risiko 250 kali lebih besar daripada bayi dengan skor Apgar normal mendapat cerebral palsy.

Skor Apgar pada peringkat ini menunjukkan bahawa bayi menderita sesak nafas berat (kekurangan oksigen ke otak) semasa kelahiran. Setengah daripada kelahiran bayi yang mendapat kekurangan oksigen semasa kelahiran tidak mendapat cerebral palsy, namun. Ketika CP didiagnosis pada masa kanak-kanak, sering dijumpai bahawa anak kekurangan oksigen semasa lahir, tetapi asphyxia biasanya dianggap sebagai gejala dari suatu sakit lain bayi dengan masalah neurologi, dan bukan penyebab utama masalah CP.

Dalam dua kajian besar yang berbeza, hanya sekitar 9 peratus daripada anak-anak dengan CP yang dipercayai CP secara langsung dan eksklusif berkaitan sesak nafas pada saat kelahiran. Sembilan puluh satu peratus daripada bayi mempunyai penyebab lain iaitu penyebab yang menyebabkan lahir pramatang atau bayi Perinatal (masalah dalam abad kesembilan belas, Chinese Master menjelaskan bahawa cerebral palsy dikaitkan dengan kecederaan semasa lahir dalam kebanyakan kes.

Cerebral palsy juga dikenali sebagai ensefalopati penyakit dan statik, tetapi istilah cerebral palsy adalah yang paling banyak digunakan. Master Tole juga menjalankan kajian mengenai punca cerebral palsy,dan berpendapat bahawa keadaan itu disebabkan sesuatu yang berlaku sebelum kelahiran anak. Kebiasaannya kelainan dapat dilihat sebelum bayi lahir dan bukan disebabkan oleh proses kelahiran. Meskipun demikian, proses kelahiran boleh menjadi traumatis bagi bayi, dan luka-luka yang berlaku semasa kelahiran juga boleh menyebabkan cerebral palsy,ini apa yang dapat diterangkan melalui konsep CHINESE MASTER.

PERMULAAN CEREBRAL PALSY

Fasa awal kelahiran bayi ,sepenuhnya bergantung pada orang lain untuk keselamatan dan perlindungan dirinya.Melindungi anak daripada kecederaan adalah salah satu tanggungjawab yang paling penting daripada ibubapa.

Salah satu kecederaan seperti sesak nafas (asphyxia),boleh merosakkan otak dalam pelbagai cara, dan merupakan penyebab nombor satu CP di kelompok usia ini. Tiga penyebab paling umum asphyxia dikalangan kanak-kanak ialah tersedak seperti mainan dan potongan-potongan makanan (termasuk kacang, popcorn, dan hot dog); keracunan dan lemas. Otak juga boleh mengalami kerosakan jika trauma fizikal sebagai akibat daripada pukulan di kepala. Seorang anak yang jatuh atau terlibat dalam suatu kemalangan kenderaan bermotor atau adalah mangsa penderaan kekerasan fizikal boleh mendapat kecederaan pada otak.

Bayi yang mengalami “Shaken baby Syndrome”, biasanya keadaan ini berlaku semasa penjaga cuba untuk menenangkan bayi dan goncangan yang kuat boleh menyebabkan tengkorak berada dibawah tekanan yang tinggi.

Jangkitan yang berat, terutama meningitis atau Ensefalitis, juga boleh menyebabkan kerosakan otak pada usia ini. Meningitis ialah keradangan pada otak dan sumsum tulang belakang), biasanya disebabkan oleh jangkitan bakteria, dan encephalitis adalah peradangan otak, yang mungkin disebabkan oleh jangkitan bakteria atau virus.

Salah satu daripada jangkitan ini boleh menyebabkan kecacatan mulai dari gangguan pendengaran,CP hinggalah kepada masalah berat yang lain seperti hilang keupayaan sepenuhnya dari segi mental dan fizikal.

Masalah seperti Cerebral Palsy Tetapi Tidak CP

Kanak-kanak istimewa mempunyai banyak masalah secara umum, terutama masalah yang melibatkan interaksi dengan ahli keluarga dan masyarakat pada umumnya. Masalah fizikal dan kesihatan kanak-kanak istimewa sangat bervariasi.Namun,ada beberapa masalah yang seakan-akan serupa dengan cerebral palsy, tetapi pada pemeriksaan yang lebih lanjut menunjukkan masalah yang dihadapi adalah berbeza.

Anak-anak dengan disfungsi saraf tulang belakang, misalnya, menghadapi masalah perubatan, seperti kulit mati rasa dan disfungsi usus dan masalah pembuangan air kecil, yang sangat berbeza daripada masalah-masalah kesihatan yang dihadapi oleh anak-anak dengan cerebral palsy. Disfungsi saraf tulang belakang mungkin akibat kecederaan tulang belakang, Spina bifida (meningomyelocele), atau malformasi kongenital saraf tulang belakang.

Masalah lain yang dihadapi oleh kanak-kanak yang menyerupai CP adalah anak-anak dengan masalah-masalah motorik sementara akibat dari kecederaan kepala, kejang/sawan, dadah berlebihan atau tumor otak.

Masalah perubatan untuk anak-anak ini juga berbeza daripada anak-anak dengan cerebral palsy, kerana kecederaan ini boleh terjadi pada setiap usia dan tahap masalah yang disebabkan oleh kecederaan ini berubah seiring waktu. Kita boleh juga mengatakan bahawa gangguan terutama pada otot, saraf, dan tulang tidak boleh didefinisi sebagai cerebral palsy. Keadaaan seperti itu termasuk distrofi otot, neuropati perifer seperti Charcot-Marie-Tooth penyakit, dan osteogenesis imperfects.

Semua keadaan ini berkaitan dengan masalah perubatan tertentu. Anak-anak dengan kelainan neurologi progresif (termasuk Rett’s syndrome, leukodystrophy, dan Tay-Sach penyakit) juga mempunyai keperluan perubatan, yang berbeza daripada anak-anak dengan cerebral palsy.

Beberapa anak dengan anomali kromosom (contohnya, trisomi 13 dan 18) atau kelainan bawaan (terbitan Spastic paraplegia, misalnya) mungkin menunjukkan ciri-ciri dengan anak-anak dengan cerebral palsy; lain, seperti anak-anak dengan sindrom Down, tampak sangat berbeza daripada anak-anak dengan kelumpuhan palsy. Anak-anak dengan gangguan ini mempunyai beberapa masalah yang sama dengan anak-anak yang mendapat cerebral palsy; mereka juga mempunyai masalah yang unik untuk anak-anak dengan gangguan tertentu.

DIAGNOSIS – CEREBRAL PALSY

Sebahagian besar anak-anak yang normal sudah boleh mengenali mainan seawal usia 3-4 bulan, duduk di 6-7 bulan, 10-14 bulan berjalan, berdasarkan fungsi motorik. Seorang doktor mungkin mengesyaki anak mengalami CP sekiranya kemahiran ini tertunda. Dalam membuat diagnosis cerebral palsy, doktor akan melihat kepada tahap perkembangan serta faktor fizikal kanak-kanak termasuk otot yang tidak normal dan pergerakan tidak normal.

Diagnosis untuk masalah CP tidak selalunya mudah terutama bagi mereka yang berumur kurang dari setahun.Bahkan, diagnosis cerebral palsy biasanya melibatkan jangka waktu yang panjang dan biasanya masalah motorik tertentu akan kekal.

Sebahagian besar anak-anak dengan cerebral palsy boleh didiagnosis pada usia seawal 18 bulan tetapi jangka masa ini adalah terlalu lama untuk ditunggu bagi setiap ibubapa. Dan dalam tempoh ini merupakan tempoh yang sukar untuk difahami.Diagnosis juga akan menjadi sukar sekiranya anak-anak telah mendapat kecederaan di kepala misalnya susah mencecah 2 tahun.Selepas 1 tahun kecederaan anak mungkin normal ini kerana bekas luka yang dialami di otak berkemungkinan tidak secara kekal mengganggu kegiatan motornya.

Diagnosis cerebral palsy, ujian fizikal biasanya menunjukkan bukti fizikal abnormal fungsi motorik.Diagnosis tidak hanya boleh dilihat berdasarkan ujian darah, meskipun doktor mungkin melakukan ujian termasuk ujian neurologi lain (seperti yang disebutkan di atas).

Ujian darah dan analisis kromosom dapat membantu dalam mendiagnosis keadaan samaada masalah keturunan.Ketika ujian menunjukkan bahawa keadaan anak adalah sesuatu yang lain daripada cerebral palsy dan bahawa keadaan adalah diwarisi oleh ahli keluarga.Hal ini menunjukkan kaunseling genetik dapat membantu.
Tetapi masalah CP bukanlah masalah turun temurun.

Magnetic Resonance Imaging (MRI) dan Computed Tomography (CT) scan biasanya di jalankan sekiranya doktor mengesyaki bahawa anak mengalami cerebral palsy. Ujian ini dapat menyediakan bukti hidrosefalus (akumulasi abnormal cairan dalam ventrikel otak), dan dapat di gunakan untuk menyingkirkan penyebab lain masalah motorik.

Scan ini tidak membuktikan bahawa seorang anak mempunyai cerebral palsy.Adakala imbasan (Scan) menunjukkan normal tetapi kanak-kanak itu mengalami masalah CP yang teruk.Di dalam satu kumpulan biasanya kanak-kanak yang mengalami Cerebral Palsy biasanya memiliki bekas luka pada otak,kista dan perubahan lain berbanding kanak-kanak yang normal.Bekas luka pada imbasan CT Scan adalah satu bukti yang menunjukkan kanak-kanak itu cenderung mempunyai masalah motor pada masa depan.

Cerebral palsy boleh dikelaskan mengikut jenis masalah gerakan (seperti kejang atau athetoid cerebral palsy) ataupun mengikut bahagian tubuh yang terlibat (Hemiplegia, diplegia, dan quadriplegia). Spasticity merujuk pada otot yang tidak mempunyai kemampuan untuk rehat dan sementara athetosis merujuk pada ketidakmampuan untuk mengawal pergerakan otot.

Bayi yang mengalami hipotonik pada permulaannya berkemungkinan akan mengalami Spasticity. Hemiplegia adalah cerebral palsy yang melibatkan satu tangan dan satu kaki pada sisi yang sama daripada tubuh, sedangkan dengan penglibatan diplegia utama ialah kedua kaki. Quadriplegia merujuk pada pola yang melibatkan keempat ekstremitas serta batang dan otot leher.Kata lain klasifikasi ataksia, yang merujuk pada keseimbangan dan penyelarasan masalah.

Ketidakupayaan motor bagi seorang kanak-kanak CP dengan yang lain adalah berbeza.Untuk ini,subkelompok dalam buku ini akan digunakan bagi setiap kali rawatan dan setiap keputusan dapat dibahaskan. Bagi kebanyakan profesional yang mengambil tahu tentang kanak-kanak CP ini dan memahami diagnosis ini akan menggunakannya untuk berkomunikasi tentang keadaan kanak-kanak CP ini.

Satu metod yang berguna untuk membuat pembahagian ditentukan oleh bahagian mana dari tubuh yang terlibat. Walaupun hampir semua anak dengan cerebral palsy boleh diklasifikasikan sebagai mempunyai Hemiplegia, diplegia, atau quadriplegia,tetapi ada juga tanda-tanda yang bertindih yang boleh menyebabkan kekeliruan.

Untuk menghindari kebingungan, sebahagian besar perbincangan dalam bukunya akan terhad kepada penggunaan 3 istilah. Kadang-kadang istilah-istilah seperti paraplegia, Hemiplegia ganda, dan berkemungkinan pembaca mungkin terjumpa triplegia, dan pentaploid; pengkelasan ini juga didasarkan pada bahagian tubuh yang terlibat. Jenis yang dominan gerakan atau masalah koordinasi otot adalah kaedah yang lain anak-anak dibahagi dan diklasifikasikan untuk membantu dalam berkomunikasi tentang masalah-masalah cerebral palsy.

Komponen yang tampaknya akan menyebabkan masalah yang paling sering digunakan sebagai istilah kategorisasi. Sebagai contoh, anak dengan Spastic kejang kebanyakan diplegia mempunyai masalah otot, dan sebahagian besar penglibatan di kaki, tetapi anak mungkin juga mempunyai komponen yang lebih kecil dan keseimbangan athetosis masalah. Anak dengan athetoid quadriplegia, di sisi lain, akan penglibatan kedua lengan dan kaki, terutama dengan masalah otot athetoid, tapi anak seperti itu sering kali mempunyai beberapa ataksia dan Spasticity juga. Umumnya seorang anak dengan quadriplegia adalah seorang anak yang tidak boleh berjalan secara sendiri.

Pembaca mungkin akan lebih faham tentang istilah-istilah lain yang digunakan untuk menentukan masalah-masalah terutama dari segi gerakan atau fungsi otot istilah-istilah seperti: dystonia, gemetaran, ballismus, dan simpulan.

Kata-kata berat, sedang, dan ringan juga sering digunakan dalam kombinasi dengan baik anatomi dan klasifikasi fungsi motorik istilah (diplegia spastik berat, misalnya), tetapi kata-kata ini tidak mempunyai makna yang khusus.

Soalan lazim yang biasa ditanya oleh ibubapa yang mempunyai anak CP ialah, apa yang akan anak saya hadapi? dan adakah dia boleh berjalan?Untuk menentukan apa yang akan dihadapi oleh anak CP seperti apa yang boleh dilakukan atau tidak adalah sukar untuk diperjelaskan(prognosis).Ramalan yang boleh dibuat bagi bayi dibawah usia enam bulan adalah lebih baik berbanding dengan anak berusia satu atau dua tahun.Tetapi, doktor biasanya boleh menentukan apakah anak ini mempunyai Hemiplegia, diplegia, atau quadriplegia.

Mengikut pola penglibatan ini, beberapa ramalan boleh dibuat.Namun anak-anak CP tidak akan berhenti melakukan aktiviti atau kegiatan setelah mereka mula melakukannya, Seperti hilangnya kemahiran, disebut regresi, bukan karakteristik dari cerebral palsy. Jika regresi terjadi, maka perlu untuk mencari penyebab yang berbeza masalah yang dihadapi anak.Untuk membolehkan anak-anak ini dapat berjalan beberapa perkara besar terhadap kawalan motor harus terjadi.Bagi anak-anak mereka seharusnya mampu mengangkat kepala sebelum boleh duduk dengan sendiri.Mereka juga harus boleh duduk sendiri dulu sebelum boleh berjalan sendiri.Secara umumnya anak yang masih belum boleh duduk pada usia 4 atau berjalan pada usia 8 tahun, tidak akan boleh berjalan secara sendiri.Tetapi anak yang mulai berjalan pada usia 3 akan pasti terus boleh berjalan dan akan berjalan ketika ia berumur 13 tahun kecuali dia memiliki kelainan CP.

Kesukaran untuk membuat ramalan awal bercakap kebolehan atau keupayaan mental daripada ia adalah untuk meramalkan fungsi motor. Di sini penilaian lebih dipercayai selepas umur 2 tahun, walaupun kecacatan motor boleh membuat penilaian fungsi intelek yang agak sukar.

Kadang-kadang ujian “motor bebas” yang boleh menilai keupayaan intelek, tanpa orang yang diuji, yang perlu untuk menggunakan tangannya yang ditadbir oleh ahli psikologi yang mempunyai kepakaran dalam penggunaan mereka. Keseluruhan, keupayaan intelek orang, jauh lebih daripada kecacatan fizikal mereka, akan menentukan prognosis orang. Dalam erti kata lain, terencat akal adalah jauh lebih berkemungkinan daripada cerebral palsy untuk menjejaskan keupayaan kanak-kanak untuk berfungsi.

PERINGKAT AWAL – Cerebral Palsy

Ibu bapa secara semula jadi bimbang apabila anak mereka yang baru lahir mempunyai masalah, dan pakar perubatan perlu untuk menilai keadaan kanak-kanak dan prognosis serta mereka boleh. Sebagai contoh, bukti pendarahan di dalam otak kanak-kanak perlu dibincangkan dengan ibu bapa, walaupun hasil seperti pendarahan yang tidak boleh diramalkan.
Diagnosis cerebral palsy tidak boleh dibuat pada saat kelahiran dan yang paling tentu, takat dan keterukan penglibatan bahawa kanak-kanak individu akhirnya mungkin mempunyai adalah mustahil untuk menilai ketika lahir.

Banyak Neonatologists sedar akan  interaksi yang biasanya berlaku di antara bayi dan ibu bapa, elakkan membincangkan masalah kanak-kanak secara terperinci kerana mereka ingin membenarkan interaksi ini berlaku. Anggapan masa depan yang gelap bagi kanak-kanak kadang-kadang menyebabkan ibu bapa untuk menarik diri daripada kanak-kanak dan ini boleh memberi kesan negatif yang ketara ke atas kanak-kanak. Doktor biasanya berkomunikasi kebimbangan mereka dari segi gejala kanak-kanak, seperti masalah otot, dan menyediakan ibu bapa untuk kemungkinan kerosakan neurologi. Jelas sekali, ia adalah sebahagian daripada peranan untuk memaklumkan kepada ibu bapa yang doktor, tetapi yang kebolehubahan keputusan membuat hampir mustahil bagi doktor untuk meramalkan masa depan, dan jadi doktor mesti berat yang perlu untuk memaklumkan (dan yang ketakpersisan maklumat) terhadap keperluan ibu bapa mempunyai harapan untuk, dan untuk menjadi rapat dengan anak-anak mereka.

CEREBRAL PALSY Akupunktur RAWATAN HERBA

Berkali-kali apabila seorang kanak-kanak berumur beberapa tahun dan kehilangan upaya yang kronik, ibu bapa mula tertanya-tanya sama ada rawatan yang kurang agresif daripada apa yang ia adalah. Memandangkan ketidaktentuan luar biasa dalam keputusan, doktor dan ibu bapa biasanya memilih untuk merawat bayi yang baru lahir dan mengekalkan kehidupan dengan harapan keputusannya akan menjadi baik.

Cerebral Palsy Rawatan DENGAN RAWATAN MALAYSIA CHINESE MASTER

Sehingga sekarang kita mempunyai 60% pemulihan total kepada kehidupan yang normal atau berhampiran normal dan 40% keadaan yang lebih baik kepada keadaan hidup yang diterima dari Rawatan Neuro kami. Sejak penemuan cara rawatan neuro akupunktur Master Cina Malaysia, semua orang telah diberikan harapan yang baik dan hasil yang realistik.

Master Cina Malaysia “Cara rawatan terdiri daripada neuro Akupunktur Master Cina dengan Gong Qi Master Cina dan perubatan herba khas dalam bentuk serbuk memudahkan ia untuk diminum dengan air. Akupunktur itu adalah tidak menyakitkan selagi kanak-kanak itu bekerjasama dengan kemahiran khas Master Cina  dan bagi bayi / kanak-kanak Cerebral Palsy – yang mengalami kerosakan otak, sudah tentu mereka perlu datang untuk rawatan seberapa kerap yang mungkin pada permulaan.

Semua ibu bapa bayi berkenaan menganggap Akupunktur Master Cina sebagai ahli silap mata ajaib mereka yang boleh melakukan rawatan untuk semua kerosakan otak yang tidak boleh diubati apabila mereka melengkapkan semua rawatan.

Master Cina telah melakukan banyak kes-kes itu dan pelbagai jenis kerosakan otak, sekarang ada kes boleh diubati kerosakan otak (ibu bapa dan doktor yang bertanggungjawab) datang kepada Master Cina untuk mendapatkan nasihat.
1. strok
2. Migrain, sakit kepala
3. Hepatitis dan jaundis
4. Asma, Bronkitis
5. Reumatisme, sakit dan Tekanan Darah Tinggi, tekanan darah rendah
6. Gastrik, refluks
7. Kencing manis, gangren
8. kehamilan Masalah
9. Lelaki dan wanita mati pucuk
10. koma Kes
11. Epilepsi, patut
12. Autistik, autisme, ADHD, hiperaktif, masalah tingkah laku
13. Alzheimer penyakit pelupa
14. Parkinson
15. Titis rambut dan rambut putih
16. Mata (buta sejak lahir atau kemalangan), hidung (resdung, besar), Telinga (sejak lahir) dan Masalah Kulit
17. batu
18. Buasir dan Buasir
19. kanser hati
20. Kanser ovari
21. Kanser rahim

Soalan Lazim mengenai Akupunktur dan Chinese Master rawatan Herba:

  1. Di mana untuk mencari keberkesanan dan tiada kesan sampingan formula herba semulajadi untuk anak-anak autisma?
  2. Adakah anda mencari rumah rawatan herba semula jadi bagi rawatan eczema?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>