RAWATAN LEUKEMIA | HERBA MALAYSIA

by Administrator
LEUKEMIA – Penyelidikan Oleh Cina Master Malaysia Perubatan Rawatan Akupunktur Herba
:: KLIK SINI UNTUK LEBIH BANYAK VIDEO ::

email1

RAWATAN ALTERNATIF

Apakah Leukemia?

Leukemia atau kanser darah adalah satu penyakit yang tidak diketahui puncanya di mana sumsum tulang menghasilkan sejumlah besar sel-sel abnormal. Ini bermakna bahawa sumsum biasa ditolak ke kawasan yang lebih kecil yang menyebabkan sel-sel kurang dihasilkan dan membawa kepada beberapa gejala yang disenaraikan di bawah. Ini dipanggil kekurangan Yin pada Buah Pinggang.

Ia dibahagikan kepada banyak jenis Leukemia dan setiap daripadanya dikelaskan mengikut jenis sel  yang terjejas oleh penyakit ini.

Leukemia kronik adalah satu bentuk progresif Leukemia yang perlahan dan cenderung untuk melibatkan jenis sel yang lebih matang.

Leukemia akut ialah bentuk progresif Leukemia yang terus berkembang jika tidak dirawat dan ia akan melibatkan lebih banyak sel-sel yang tidak matang. Ia berkembang seterusnya dari bentuk awal sel-sel yang belum matang seperti sel-sel sum-sum tulang (blasts). Situasi ini memerlukan rawatan perubatan segera.

Leukemia akut adalah penyakit yang jarang dikesan dan biasa terjadi di kalangan kanak-kanak dan orang muda. Walau bagaimanapun, kadar kelangsungan hidup mereka adalah lebih baik berbanding dengan orang yang lebih tua.

Gejala dari Leukemia akut

  • Kemunculan gejala secara tiba-tiba.
  • Wajah menjadi pucat dan kuning (anemia).
  • Keletihan, kepenatan.
  • Sakit di sendi. Kadang-kadang tersilap untuk sakit yang semakin bertambah bagi kanak-kanak.
  • Jangkitan yang kerap, seperti sakit tekak.
  • Hidung berdarah dan mudah lebam, selalunya tanpa apa-apa kecederaan.

Jika mengalami mana-mana gejala seperti di atas , adalah dinasihatkan untuk berjumpa doktor atau menjalani ujian darah.

Diagnosis

Pelbagai bentuk Leukemia boleh didiagnosis melalui ujian darah. Biasanya, sel Leukemia akut (blasts) boleh dilihat beredar di dalam darah.

Ujian tulang sum-sum juga akan dilakukan untuk mendiagnosis jenis sel yang terlibat, kerana ini boleh membantu doktor membuat keputusan mengenai pilihan rawatan yang terbaik.

Leukemia akut ini biasanya mudah untuk didiagnosis dan sebenarnya boleh dirawat dengan cara perubatan herba Master Cina Malaysia.

Master Cina Malaysia Akupunktur Dan Rawatan Herba yang terdapat di sini

Kebanyakan pesakit dengan Leukemia akut akan dirujuk kepada unit-unit pakar untuk kajian, Tetapi banyak yang telah pergi untuk mencuba ubat herba alternatif.

Selepas bertahun-tahun penyelidikan Master Cina Malaysia rawatan herba adalah sangat berkesan dan meningkatkan bilangan kanak-kanak dan orang muda yang telah sembuh sepenuhnya.

Sesetengah orang mencuba kemoterapi yang membunuh semua sel-sel pembahagian dengan cepat dan ini termasuklah membunuh sel-sel badan yang normal serta sel-sel kanser. Kiraan darah boleh merosot, membuatkan pesakit terdedah kepada jangkitan dan pendarahan. Ini secara amnya bermakna bahawa pesakit kekal di hospital selama beberapa minggu selepas kemoterapi. Pemindahan darah mungkin akan diberi dalam tempoh yang terdedah dan berbahaya ini.

Kemoterapi boleh membawa kepada keguguran rambut, loya, muntah, dan cirit-birit, ini akan menyebabkan kerosakan yang teruk dalam Yin pada buah pinggang. Kesan-kesan sampingan adalah begitu drastik dan kebanyakannya tidak boleh teruskan atau menjalaninya. Kemudian mereka berhenti separuh jalan dan berpaling kepada rawatan yang lain, sementara yang lain mungkin menggunakan ubat-ubatan herba untuk mengurangkan kesan sampingan ini, dengan meningkatkan Yin pada ginjal.

Kadang-kadang pemindahan tulang sum-sum juga akan disyorkan oleh beberapa orang doktor. Ini adalah cara yang memberi dos rawatan kemo yang lebih besar. Ia adalah satu bentuk rawatan yang sangat agresif dan jadi ia tidak digalakkan kepada pesakit. Sel-sel yang digunakan untuk rawatan jenis ini mungkin datang dari pesakit sendiri, yang disumbangkan oleh adik beradik suami atau oleh penderma yang tidak berkaitan. Ini adalah sangat jarang berlaku.

Rawatan herba INTENSIF Master Cina Malaysia telah terbukti amat berkesan dalam bidang ini. Ia mungkin mengambil masa antara 4 minggu hingga 4 bulan rawatan. Bagi mereka yang ingin mencuba kemo dan ubat-ubatan Herba juga akan mendapat kadar kejayaan yang tinggi.

Rawatan Leukimia Kronik Atau Kanser Darah – dengan Master Cina

Leukemia kronik adalah satu bentuk progresif Leukemia yang perlahan dan cenderung untuk melibatkan jenis sel yang lebih matang. Ia mungkin tidak memerlukan rawatan serta-merta, tetapi jika rawatan diperlukan biasanya kemoterapi, yang diberikan dalam bentuk tablet. Ramai yang telah cuba untuk beralih kepada perubatan alternatif. Punca Leukemia tidak diketahui.

Gejala Leukemia kronik

Kadang-kadang Leukemia kronik yang tidak dapat dikesan selama berbulan-bulan atau bertahun-tahun.

Gejala-gejala adalah pelbagai, tetapi ramai yang menghidapinya akan berasa:

  • keletihan (disebabkan kepada anemia)
  • Mudah lebam walaupun tanpa kecederaan.
  • jangkitan akan berulang
  • limfa kelenjar bengkak
  • penurunan berat badan
  • Berpeluh ketika malam
  • demam.
Apakah Kronik Leukimia Limfosit?

Apakah Kronik Leukimia Limfosit?

Leukemia kronik Limfosit (CLL) adalah jenis utama Leukemia dengan 3000 hingga 4000 kes baru didiagnosis setiap tahun di UK. Ia merupakan satu bentuk Leukemia kronik yang dicirikan oleh bilangan limfosit yang meningkat dalam darah.

Ia jarang berlaku di kalangan orang di bawah umur 40 tahun dan dua kali seperti biasa di kalangan lelaki pada wanita. Tidak ada sebab-sebab yang jelas untuk  Kronik Leukimia Limfosit (CLL).

Gejala Leukemia limfosit kronik.

Di samping gejala yang disebutkan di atas yang biasa kepada semua jenis Leukemia, tanda-tanda lain yang tertentu adalah seperti berikut:

Pembesaran kelenjar limfa terutamanya di leher, ketiak dan pangkal paha tetapi  tidak menyakitkan.

Kelenjar limfa di bahagian-bahagian badan yang lebih mendalam mungkin memerlukan imbasan khas untuk diagnosis.

Kadang-kadang limpa membesar boleh menyebabkan ketidakselesaan atau sakit.

Diagnosis

Biasanya didiagnosis secara kebetulan apabila ujian darah yang dilakukan atas sebab-sebab lain.

Walaupun ujian darah mungkin memberikan kita diagnosis, ujian tulang sum-sum biasanya dilakukan untuk mengesahkan diagnosis. Ujian-ujian khas dijalankan ke atas sampel untuk membantu mengklasifikasikan Leukemia kerana ini akan mempengaruhi jenis rawatan yang diperlukan.

Imbasan dan sinar-X juga boleh dilaksanakan dalam usaha untuk membantu dalam membuat keputusan mengenai rawatan intensif yang terbaik.
Rawatan leukemia rawatan Neuro Akupuntur Herba Master Cina Malaysia

Rawatan tidak sentiasa diperlukan serta-merta sama ada dalam bidang perubatan moden atau herba.

Kemoterapi selalunya diberikan dalam bentuk tablet (biasanya ubat yang dipanggil chlorambucil). Kemoterapi lain yang diberikan ke dalam vena yang mungkin diperlukan. Kesan-kesan sampingan yang sangat drastik dan ramai yang akan berpaling kepada Master Cina untuk rawatan Perubatan Herba untuk mengurangkan kesan sampingan dan untuk mengukuhkan sistem Qi mereka.

Soalan Lazim mengenai Akupunktur dan Master China rawatan Herba:

  1. Di mana hendak mencari keberkesanan dan tiada kesan sampingan formula herba semulajadi untuk kanak-kanak autisma?
  2. Adakah anda mencari pusat perubatan herba semula jadi bagi rawatan eczema?